Діти

Що робити з прогалинами у шкільних знаннях під час війни: закордонний досвід

  • 23 Січня, 2023
  • 1 min read
Що робити з прогалинами у шкільних знаннях під час війни: закордонний досвід

Треба визнати, що українські школярі, які вимушені навчатися під час постійного стресу та вимкнень світла, досить часто мають прогалини у своїх знаннях. Як не крути, а війна має свій вплив на всіх українців, навіть найменших.

Проте всі розуміють, що нестачу знань треба поповнювати, і це не тільки відповідальність батьків, але й держави. Що саме роблять з прогалинами у шкільних знаннях дітей в інших країнах світу? Давайте розбиратися.

Літні школи

У США, Філіппінах Бельгії, Іспанії, Індії та інших країнах світу вже багато років практикуються, так звані, літні школи. Саме в них діти, які з якихось причин не засвоїли програму минулого року, мають змогу покращити свої знання.

Зазначимо, що літня школа не дорівнює подовженому навчальному року. Це більше схоже на табір, де діти мають змогу не тільки навчатись, але й розважатись, займатися спортом і так далі. Уроки проводять у невимушеній атмосфері, часто в ігровій формі.

Літні школи завжди є безплатними та фінансуються з місцевих бюджетів.

Другий рік, але не як покарання

Перспектива залишитися на другий рік навчання у свідомості більшості українців асоціюється з чимось страшним. Багато з нас пам’ятає як у дитинстві цим самим другим роком нас лякали батьки та вчителі.

В західних країнах все по-іншому. Практика «другого року» стала особливо актуальною під час пандемії коронавірусу, коли діти були змушені навчатись дома. При цьому вчителі наголошують, що не засвоїти програму у нинішніх умовах може кожен, а прослухати курс ще раз – це дуже відповідально.

Таким чином діти не бояться зізнатись, що чогось не знають та не соромляться залишитись на другий рік.

Цікаво: в деяких країнах боротьба з прогалинами у знаннях школярів ведеться методом розширення штату вчителів. Головна мета – зменшення кількості учнів у класі, щоб вчитель міг працювати з кожним індивідуально. Також в ЄС досить популярна програма репетиторства коштом держави: коли вчителі після уроків додатково працюють з учнями, яким потрібна допомога.

Складні предмети на гуртках

Ще одна цікава практика з’явилась у Німеччині. Там уряд запрошує до співпраці вчителів, які вже вийшли на пенсію, щоб створити гуртки по складним предметам (мова, математика і так далі). Більш того, такі помічники вчителів можуть допомагати учням і під час навчального процесу.

Схема роботи проста: учні, які потребують допомоги, проходять тест на рівень знань. В одній групі збирають дітей приблизно з одним рівнем знань. Держава, своєю чергою, надає вчителям доступ до всіх навчальних та додаткових матеріалів.

Якщо ж школі не вдалось залучити помічників вчителя, вона може укласти договір з приватними навчальними центрами та співпрацювати з ними. Всі видатки покриваються бюджетом.

Західні освітяни впевнені, що не дивлячись на стихійні лиха, епідемії та військові дії, не потрібно знижувати вимоги до знань дітей. Це негативно вплине на їх майбутнє. Проте обов’язок школи допомогти школярам вивчити все те, що вони пропустили. І робити це потрібно максимально в доброзичливій атмосфері.

About Author

Наталія Вересюк

Наталія Вересюк  працює журналістом з 2009 року. Працювала в агенції РБК-Україна суспільним оглядачем (проєкт Утро.ua), згодом перейшла у глянцеву журналістику. Була головним редактором онлайн-версії журналу "Единственная" та бренд-менеджером всіх проєктів бренду. Сьогодні розвиває медіапроєкт oknews.in.ua